LB Forsikring inviterer nye medlemsgrupper ind i fællesskabet

Danmarks største medlemsejede forsikringsselskab er klar til at åbne op for nye
medlemsgrupper. Målet er at styrke relationen og fællesskabet med flere faggrupper.
Samtidigt går LB og PFA hver til sit.

Alle ansatte i Forsvaret og alle akademikere vil fremover kunne tegne forsikring hos LB Forsikring. Det samme vil alle klinikassistenter, fodterapeuter og faglærte social- og sundhedshjælpere kunne gøre.

”Vi har historisk set været et forsikringsfællesskab for dem, der er noget for andre. Vi har som selskab et samfundsansvar, og det ansvar er også at passe på dem, der passer på andre
og verden omkring os. Derfor er det for os naturligt, at vi udvider kredsen af de faggrupper, der kan blive en del af vores fællesskab,” siger Jan Kamp Justesen, CEO, LB Forsikring.

LB Forsikring lagde en ny strategi for selskabet i 2023. I den forbindelse er der også blevet arbejdet på strategien for partnerskaber. I dag kan flere faggrupper, der arbejder indenfor undervisning, pædagogik og sundhed blive medlemmer af LB Forsikring. Sådan skal det også være fremover. Men i fremtiden vil andre faggrupper også kunne komme med i fællesskabet, fx alle i Forsvaret og alle akademikere.

”Vi ser et marked i udvikling, at relationer brydes og nye opstår. Vi har derfor det seneste års tid arbejdet på at sætte vores egen strategiske retning. Vores fokus er at styrke LB Forsikring og at sikre, at pengene altid arbejder for medlemmerne og fællesskabets bedste. Vores evne til at være relevant og værdiskabende for medlemmerne i dag er helt afgørende for vores evne til at kunne være relevant for medlemmerne i fremtiden, siger Jan Kamp Justesen.

Som en konsekvens af den nye strategi, vil samarbejdet med PFA ophøre per 1.6.2024. Samarbejdet blev etableret i 2020, og de 11.500 personer, der er kommet ind i LB Forsikring via samarbejdet med PFA, vil være medlemmer hos LB Forsikring, så længe de måtte ønske det.

”I LB Forsikring har vores fokus altid været på fællesskaber og at skabe relationer med andre, der også arbejder for fællesskabet. Vi er som selskab anerkendt og prisbelønnet for vores forsikringer og services, og ikke mindst vores medlemsfokus i alt, hvad vi gør. Vi arbejder udelukkende for medlemmerne og sikrer, at pengene altid går tilbage til dem i form af gode produkter til skarpe priser, erstatninger, forhindringsløsninger eller loyalitetsrabat, og det vil vi fortsat arbejde for,” siger Jan Kamp Justesen.

LB Forsikring har i dag 440.000 medlemmer og er dermed Danmarks største medlemsejede privatforsikringsselskab.

For yderligere information kontakt:
Pressechef Line Ernlund, lier@lb.dk eller +45 31 77 24 65