Vi stræber mod værdiskabelse for fællesskabet og det enkelte medlem i form af nye relevante produkter og services, der supplerer vores forsikringer og medvirker til at forebygge skader.
Vi sikrer, at medlemmerne kan købe forsikring med relevant dækning til en lav pris udelukkende mod afgivelse af nødvendige data til brug for beregning af pris og vilkår.
Vi sikrer, at værdiskabelse for fællesskabet og det enkelte medlem i form af nye relevante produkter og services, baseres på data, der er aktuelle, valide og relevante.
Når vi benytter AI algoritmer og machine-learning, sikrer vi en menneskelig vurdering, herunder arbejder aktivt med resultaternes rimelighed.
Dataetik
For os handler brugen af data om at skabe de bedste produkter og yde en god service, samtidig med at man som medlem hos LB Forsikring kan have tillid til, at vi anvender data etisk forsvarligt. Data er en forudsætning for, at vi som forsikringsselskab kan skabe trygge løsninger og give vores medlemmer adgang til at træffe de rigtige valg, men vi mener også, at man skal have ejerskab over egne data. Det vil derfor altid være medlemmets beslutning, om de vil stille deres data til rådighed. Vi har i LB Forsikring besluttet, at vi gerne vil gå forrest, når det kommer til dataetik i forsikringsbranchen.
Som ramme for vores arbejde med dataetik, har vi vedtaget en række grundlæggende principper, ligesom vi selvfølgelig lever op til gældende love og retningslinjer fra myndighederne. Helt centralt for os er, at vi som medlemsejet forsikringsfællesskab bestræber os på at være åbne omkring vores anvendelse af data. Det er en forudsætning for, at vores medlemmer forsat kan have tillid til os.
