Menu

8. Forretningsudvikling

For løbende at forbedre vores services og for at kunne drive den bedst mulige forsikringsforretning, der bibringer værdi til vores nuværende og kommende medlemmer, har vi brug for at behandle medlemmernes personoplysninger til forretningsudvikling. Vi identificerer vores medlemmers behov, hvorefter vi på baggrund af analyser udvikler vores forretning ved at tilvejebringe, teste og forbedre nye produkter, tjenester og systemer såvel som eksisterende løsninger.

8.1 Kategorier af oplysninger vi behandler

  • Fødselsdato
  • Kontaktoplysninger, fx navn, adresse, e-mail, telefonnummer
  • Medlems- skade- og policenummer
  • Oplysninger der er relevante for skadebehandling, fx skade-type, -sted, -årsag, -dato, -beløb mv.
  • Oplysninger der er relevante for forsikringsforholdet, fx oplysninger om den sikrede person eller genstand, herunder personer i husstanden, forsikringssum, præmiebeløb, selvrisiko, BBR-oplysninger, registreringsnummer mv.
  • Oplysninger om nuværende og tidligere forsikringsforhold, fx dækninger, skærpede vilkår, skadehistorik mv.

8.2 Retsgrundlaget for behandling af dine personoplysninger

  • Det er nødvendigt for os at behandle personoplysninger til forretningsudvikling. Det gør vi med hjemmel i GDPR art. 6, stk. 1, litra f. Vi vurderer, at vores legitime interesse i at behandle personoplysninger til forbedring af vores produkter og services til gavn for alle vores medlemmer overstiger de registreredes interesse i ikke får behandlet deres oplysninger.
  • Det er nødvendigt for os at foretage medlemsanalyser bl.a. baseret på interviews og input fra de enkelte medlemmer herunder vores Medlemspanel. Det gør vi på baggrund af dit samtykke, jf. GDPR art. 6, stk. 1, litra a, og art. 9, stk. 2, litra a.