Lærerstandens Brandforsikring fastholder en flot tredjeplads i årets EPSI-undersøgelse. Selvom der er en lille tilbagegang i kundetilfredshed, der svarer til branchegennemsnittet, er der også lyspunkter. De viser, at LB Forsikring står stærkere på flere områder.
LB Forsikring er fortsat blandt toppen af forsikringsselskaber, når det kommer til kundetilfredshed. I et år, hvor branchen som helhed oplever en mindre tilbagegang, er det et vigtigt signal om, at LB Forsikring står solidt i konkurrencen.
“Resultaterne fra årets EPSI viser, at vi står stærkt på prissætning, kommunikation og rådgivning, men også at vi, ligesom resten af branchen, skal arbejde med at fastholde den høje kundetilfredshed. Rapporten giver værdifuld indsigt, som vi tager med ind i vores strategiske arbejde,” siger Pernille Als Fussing, chef for Koncernstrategi og Executive Office.
Selvom den samlede tilfredshed falder, er der områder, hvor LB Forsikring går frem:
En af de positive indsigter i årets EPSI-undersøgelse er, at medlemmerne i langt højere grad end resten af branchen oplever, at der er givet en klar og god forklaring på de prisjusteringer, der har været på udvalgte produkter, som blandt andet Ulykke. Det viser, at indsatsen for at kommunikere åbent og ærligt om årsagerne til prisændringerne har haft effekt.
“Vi har lagt stor vægt på at forklare baggrunden for prisjusteringerne, og det kan vi se, at vores medlemmer generelt set anerkender. Historisk har vi været meget tilbageholdende med at prisregulere, men da vi også har oplevet stigende udgifter til skadesudbedringer og flere anmeldte skader, har vi været nødsaget til at prisjustere for at skabe balance i økonomien. Derfor er det vigtigt, at vores medlemmer forstår, hvorfor vi har handlet, som vi har og den forståelse er et vigtigt skridt i at fastholde tillid og skabe forståelse, selv i et udfordrende marked,” siger Steen Holse Andersen, CCO i LB Forsikring.
LB Forsikring har flere brands, herunder Lærerstandens Brandforsikring som det største.
Faktaboks: Fakta om EPSI Rating
EPSI Rating måler kundetilfredshed i Danmark og resten af Norden og har gjort det siden 1999. Undersøgelserne giver handlingsorienterede indsigter til forbedring af kundetilfredshed på tværs af brancher – herunder forsikringssektoren.
Årets danske måling er baseret på 4.013 interviews med privatkunder, gennemført af Norstat Danmark i perioden 23. august til 7. oktober 2025. Resultaterne opgøres på en skala fra 0 til 100.
EPSI Rating Danmark er en del af EPSI Rating Group, der udfører uafhængige og regelmæssige målinger i flere europæiske lande. I Sverige kendes de som Svenskt Kvalitetsindex (SKI).