LB Forsikring er med til at sende taksatorer til Italien

Mens hundredevis af danske biler og campingvogne fortsat står i Italien efter uvejret ved Gardasøen i slutningen af juli måned, er LB Forsikring nu med til at fremskynde skadebehandlingen for de uheldige medlemmer. Taksatorringen, som LB Forsikring er en del af, har således sendt to taksatorer til Verona i Italien for at vurdere omfanget af bilernes skader. Ved at vurdere skaderne i Italien, bliver arbejdet hjemme i Danmark hurtigere, når først bilerne er retur.

2/8-23

’Vi er som medlemsejet selskab til for medlemmerne, og vores fokus er at hjælpe vores medlemmer bedst muligt og hurtigst muligt. Vi har derfor sammen med Taksatorringen taget initiativ til at tænke lidt kreativt og fremskynde processen ved at få opgjort omfanget af skaderne i Italien i stedet for at vente på, at bilerne kommer retur til Danmark,’

Situationen i Norditalien er presset på grund af de mange skader, og det betyder, at tingene ikke går så hurtigt, som Taksatorringen og LB Forsikring som medlemsejet selskab ønsker. LB Forsikring har dags dato modtaget over 200 anmeldelser på biler og andre køretøjer, mens der kun er anmeldt få skader på rejseforsikringen.

’Vores fokus er, at vi hurtigst muligt kan få opgjort skaderne, fordi vi på den måde hurtigere vil kunne udbetale erstatning for de biler, som beklageligvis er blevet totalskadet af de store hagl. Og samtidig kan vi hurtigere få repareret bilerne på værkstederne i Danmark, når de bliver bragt til landet,’ siger Anne Mette Kirkegaard, vicedirektør i Skade og Jura, Medlemsoplevelsen.

SOS International, der står for skadehåndteringen af biler og andre køretøjer i Italien, er allerede i dialog med flere firmaer om transporten af køretøjerne fra Italien til Danmark. Men der er pres på, og det kommer til at tage tid og det kan være, at alle danske biler måske først er tilbage i Danmark i slutningen af august.