I alle finansielle virksomheder og private virksomheder med 50 eller flere ansatte, er det obligatorisk at etablere en intern whistleblowerordning, hvor medarbejdere kan indberette oplysninger om ulovlig adfærd eller mistanke herom. Dette gælder også for LB Forsikring. Som noget nyt er det ikke kun alle medarbejdere, der kan benytte ordningen, men også LB Forsikrings bestyrelsesmedlemmer, leverandører, samarbejdspartnere og tidligere ansatte m.fl., hvis man har mistanke om ulovlig adfærd eller potentielle overtrædelser, som man måtte have fået omkring arbejdsrelaterede aktiviteter i og med LB Forsikring. Herudover er der også mulighed for at indberette om krænkende adfærd i LB Forsikring, f.eks. sexchikane og mobning.
Der er i 2024 registreret indberetninger vedrørende fire sager om diskriminerende behandling. En af sagerne er indberettet via whistleblowerordningen, mens de øvrige indberetninger er kommet til afdelingen People & Organisation direkte fra en medarbejder eller via en leder. Der er ikke identificeret alvorlige menneskerettighedshændelser i relation til egne ansatte i rapporteringsperioden, og der er ikke betalt bøder, godtgørelser, erstatning eller lignende i 2024. Grundet persondatareglerne kan der ikke rapporteres på, hvordan henvendelser helt konkret er håndteret og løst. De er behandlet i henhold til vores procedurer for henholdsvis whistleblowerordningen og retningslinjerne om forebyggelse og håndtering af krænkende handlinger, hvilket indbefatter, at de er blevet undersøgt af People & Organisation, og de involverede parter er blevet inddraget og henvendelsen er håndteret af People & Organisation og ledelsen.