Vi har samlet alt det, du behøver ét sted, så du hurtigt og nemt kan finde de informationer, du søger. Målet er at gøre det så enkelt som muligt for dig at håndtere opgaverne. Her kan du blandt andet finde de gældende forsikringsbetingelser og finde kontaktoplysninger på håndværkere, der er tilgængelige over hele landet.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp?
Du kan komme i kontakt med os ved at ringe på telefon 33 48 58 94 eller ved at skrive en mail til NBI@lb.dk.
Hovednummer: 33 48 58 94
Fællesmail: NBI@lb.dk
Thomas Møbius
thmoe@lb.dk
33 48 52 00
Casper Wagner
cawa@lb.dk
60 16 39 97
Normalt beredskab.
LB Forsikrings Håndværkernetværk har mulighed for at følge med i Skadehjælps udmeldinger i forbindelse med større vejrfænomener og ekstreme vejrsituationer. Dette inkluderer hændelser som storm, skybrud, hagl, lynnedslag og andre vejrfænomener, der kan opstå rundt omkring i hele landet.
Netværket gør det muligt for håndværkerne at være opdateret på aktuelle forhold, så de hurtigt og effektivt kan reagere på behov for assistance og reparationer, når uforudsete vejrhændelser opstår.
Vi har besluttet at ændre på dækningen på ”Udvidet vand” når årsagen er opstigende grundvand eller indtrængende nedbør omkring terræn.
Indtrængende nedbør ”omkring terræn” betyder, at nedbøren trænger ind gennem kældervægge under terræn eller gennem husets fundament i/under terræn.
Når medlemmet anmelder vandskaden
Udbedring af vandskaden
Når LB håndværker vurderer, at der er en konkurrerende skadeårsag, som medfører risiko for reklamationer, eller hvis LB håndværker ikke udbedrer den dækningsberettigende vandskade, så informerer vi medlemmet om, at beløbet jf. LB håndværkerens opgørelse, kan udbetales, når medlemmet selv har fået udbedret vandskaden, og vi modtager regninger for udbedringen. Dvs. at medlemmet skal informeres om, at de har mulighed for selv at udbedre vandskaden eller få vandskaden udbedret af deres egen håndværker.
Hvis medlemmet selv udbedrer vandskaden, opgøres erstatningen som kompensation for eget arbejde (kr. 120.- pr. time), og erstatningen udbetales når medlemmet kan dokumentere at vandskaden er udbedret.
Hvornår kan forbeholdet fjernes?
Hvis medlemmet udbedrer årsagen til vandskaden med et omfangsdræn omkring hele kælderen, og indsender dokumentation herfor, vil vores afdeling for Risikotilpasning vurderer, om forbeholdet kan fjernes.
Hvis medlemmet udbedrer årsagen til vandskaden ved andre løsninger, skal medlemmets beskrivelse og dokumentation for løsningen indsendes til os, og vil herefter vurdere, om forbeholdet kan fjernes.