Menu

Min Side, telefonen og prisberegnerne lukker i en kort periode

Fra torsdag aften den 18/4 kl. 18.30 til og med søndag aften den 21/4 kan du ikke bruge Min Side, beregne pris, ringe eller skrive til os pga. en større systemopdatering. Læs, hvad du kan gøre, hvis du får brug for hjælp, som ikke kan vente. Vi beklager ulejligheden.
Læs mere

Hjælp til Bilist+

Har du brug for hjælp til installationen af Bilist+, så kan du få hjælp her. 

Vi har samlet svar på de mest almindelige spørgsmål nedenfor, og du kan også finde links til vejledninger til installation og opsætning af Bilist+ på din mobil.

Vejledninger

Der er vejledninger til både iOS og Android-versionen af Bilist+, og de findes i to versioner: En der er optimeret til mobilvisning og en der er optimere til visning på computer.

Vejledning til iOS - mobil eller computer

Vejledning til Android - mobil eller computer

Skift af standardbrowser på Android.

Guide til fejlsøgning i Bilist+ - iOS (optimeret til desktop, optimeret til mobil), Android (optimeret til desktop, optimeret til mobil)

Få svar på spørgsmål om Bilist+

Hvem kan få Bilist+?
Det er kun forsikringstageren på bilforsikringen, der kan blive en del af Bilist+. 
Kan resten af min familie også bruge Bilist+?
Det er kun forsikringstageren på bilforsikringen, der kan benytte Bilist+. Hvis I har flere bilforsikringer med hver sin forsikringstager, kan hver forsikringstager bruge Bilist+. 
Hvad påvirker min distraktionsscore (mobilbrug)?

Det trækker ned i din distraktionsscore, hvis du bruger din mobil håndholdt under kørsel. Hvis du bruger mobilens stemmestyring, påvirker det også din distraktionsscore, ligesom opkald gennem kablede hovedtelefoner eller bluetooth hovedtelefoner også påvirker din distraktionsscore.

Din distraktionsscore bliver ikke påvirket af opkald, du foretager, når mobilen er koblet til bilens bluetooth eller når du bruger Apple CarPlay eller Android Auto.

Du skal også være opmærksom på, at Bilist+ først afslutter en køretur fire minutter, efter bilen holder stille. Det er for at undgå, at en tur bliver afsluttet ved kørsel i tæt trafik eller stop ved røde lys. 

Må jeg lytte til musik eller bruge mobilen til vejvisning?

Det påvirker ikke din score, hvis du bruger din mobil til fx at høre musik eller en lydbog, mens du kører. Det samme gælder også ved brug af mobilen til vejvisning.

Du skal dog huske at indtaste adressen eller vælge musik, inden du begynder at køre – eller bruge stemmestyring undervejs, hvis du vil høre noget andet musik.

Hvordan udregnes min score?

Der skal køres minimum 21 km om ugen for at der kan udregnes point. En uge tælles fra mandag til søndag. Bilist+ scorer din kørsel efter hver tur og giver dig også en ugentlig score for sikkerhed, distraktion og øko-kørsel. Din ugentlige score for sikkerhed og distraktion bliver omregnet til en kørselsscore. Din ugentlige kørselsscore bliver omregnet til point. Du skal altså både køre forsigtigt og undgå at bruge din telefon, mens du kører for at optjene point. Vil du se, hvor meget selvrisikorabat forskellige antal point omregnes til, kan det ses i vilkår.

Efter hver tur scorer Bilist+ din kørsel. Hver uge får du en samlet score for sikkerhed, distraktion og øko-kørsel. Din ugentlige score for sikkerhed og distraktion bliver omregnet til en samlet kørselsscore.  

Hvordan sletter jeg en tur?
Du kan altid slette en tur i appen – fx hvis du var passager, eller en passager brugte din mobil under turen. Hvis turen ikke skal med i den ugentlige score, skal du huske at slette den inden søndag kl. 23.59, hvor den ugentlige score beregnes.
Kan jeg overføre selvrisikorabat til andre?
Dine optjente point og selvrisikorabat kan ikke overføres til andre brugere af Bilist+. 
Hvordan afmelder jeg mig Bilist+?
Du kan altid afmelde dig Bilist+ ved at slette din konto i appen. Det gør du under ’Indstillinger’ og ’Min konto’ i appen. Herefter sletter vi al data indsamlet via Bilist+. Bemærk at hvis du sletter din konto, vil du miste evt. opsparede point. Hvis du har opsparet selvrisikorabat, beholder du den, selv om du sletter din konto. Fra du trykker “Slet konto” til at dine data faktisk bliver slettet og aftalen ophører går der 30 dage. Hvis du logger ind igen i denne periode, annulleres sletningen igen.  
Hvordan vælger jeg eller skifter min bilmodel?
Under "Mit Køretøj" i menuen i appen har du mulighed for at vælge "Udskift Køretøj". Når du har valgt størrelse på din bil, kan du enten vælge "Jeg har ikke tid til det" eller "Find Min Bil". Hvis du vælger "Jeg har ikke tid til det", så får du vist generelle råd om kørsel, og brændstofforbrug bliver vist som en benzinbil i den valgte størrelse. Vælger du "Find min bil", så skal du vælge mærke og model på din bil. Her har du også mulighed for at vælge elbiler. Kan du ikke finde din præcise model, så vælg den, der minder mest om din bil. Hvis du vælger elbil, så får du gode råd målrettet elbiler.
Hvordan tilmelder jeg mig Bilist+?
Efter du har downloadet appen, skal du logge ind med MitID og oprette dig som bruger. Det er vigtigt, at du giver appen de nødvendige tilladelser, så den virker korrekt.  
Skal appen åbnes, inden jeg kører?
Nej. Bilist+ starter automatisk med at registrere ture, når du er i bevægelse – forudsat at du er logget ind og har alle tilladelser sat korrekt op. Når Bilist+ registrerer, at en tur er startet, får du en notifikation. I den er der mulighed for at slå Bilist+ midlertidigt fra, så den fx ikke registrerer en tur, hvor du er passager.  
  • På iPhone skal du trykke og holde nede på notifikationen for at pause Bilist+. 
  • På Android skal du udvide notifikationen og trykke på stop. 
Hvordan undgår jeg, at appen registrerer andres kørsel, når jeg er passager?

Når Bilist+ registrerer, at en tur er startet, får du en notifikation. I den har du mulighed for at slå Bilist+ midlertidigt fra, så den ikke registrerer en tur, hvor du er passager.  

  • På iPhone skal du trykke og holde nede på notifikationen for at pause Bilist+. 
  • På Android skal du udvide notifikationen og trykke på stop. 
Kan andre benytte min telefon, mens jeg kører?

Bilist+ kan ikke se, om det er dig eller andre i bilen, der benytter telefonen under kørslen. Så hvis andre bruger din telefon under kørslen, vil det påvirke din score negativt.

Du har mulighed for at slå Bilist+ midlertidigt fra ved at vælge ’jeg kører ikke’ i notifikationen, når en tur starter.  

  • På iPhone skal du trykke og holde nede på notifikationen for at pause Bilist+. 
  • På Android skal du udvide notifikationen og trykke på stop. 
Hvordan omregnes min score til selvrisikorabat?
Det er din ugentlige kørselsscore, som består af den ugentlige sikkerheds- og distraktionsscore, der danner grundlag for den selvrisikorabat, som du optjener. Du opsparer selvrisikorabat, hvis den ugentlige kørselsscore er højere end 6. Du vil maksimalt kunne optjene 20 kr. om ugen. Du får din selvrisikorabat hver søndag aften kl. 23.59. Vil du se, hvordan din score omregnes til selvrisikorabat, kan du se det i vilkår for Bilist+.
Hvordan bruger jeg min optjente selvrisikorabat?
Er uheldet ude og du får en skade på din bil og skal bruge sin selvrisiko, vil den optjente selvrisikorabat automatisk blive fratrukket, når vi laver opgørelsen af din selvrisiko. Du kan maksimalt optjene 1.500 kr. i selvrisikorabat. Den optjente selvrisikorabat kan ikke udbetales eller anvendes til betaling af andre forsikringsydelser.
Hvordan passer I på mine data?

Dine data indsamles, opbevares og behandles i overensstemmelse med GDPR. Det inkluderer bl.a. at vi hurtigst muligt sletter data, der ikke er nødvendige for at beregne din kørselsscore. Det betyder, blandt andet at ture foretaget på cykel eller med tog slettes så hurtigt som muligt.

Data indsamlet via Bilist+ vil ikke blive brugt i skadesbehandlingen. Du kan altid slette data indsamlet igennem Bilist+ ved at slette din konto under ’Indstillinger’ og ’Min konto’ i appen.

Du kan læse mere i privatlivspolitikken.

Jeg har problemer med at logge ind med MitID
Nogle brugere oplever problemer med at logge ind med MitID, når de har valgt Samsung Browser som standardbrowser på deres mobil. Hvis du oplever dette problem, så kan skifte standardbrowser på din mobil. Vejledningen er øverst på denne side.

Har du spørgsmål til Bilist+?

Fik du ikke svar på dine spørgsmål, kan du ringe til os på 77 33 81 07.